Ajankohtaista

Homesiivouksia tekevien yritysten ja niitä tilaavien tahojen osalta on yhteisesti havaittu selkeä tarve alan järjestäytyneeseen toimintaan, jolla voidaan turvata homesiivousten laadukas, turvallinen ja ohjeiden mukainen toteuttaminen. Erityisesti asiakaskunnasta on tullut viestiä, joissa tehtyihin homepuhdistuksiin on liittynyt paljon epäselvyyksiä ja huonolaatuista työn jälkeä.

Asiakaskunnan auttamiseksi ja alan toimijoiden paremman laadun varmistamiseksi on päätetty ottaa askel kohti turvallisempaa huomista. Suomen homesiivousliitto on perustettu syyskuussa 2018 edistämään homesiivousten laatua Suomessa, auktorisoimalla homesiivouspalveluiden tuottajia. Liitolla on kolme perustajajäsentä: Poistoa Oy, JK Mikrobitekniikka Oy sekä Tehopuhdistus Vesa Toiviainen Oy.

Suomen Homesiivousliitto ry esillä Kuopion sisäilmapajassa

Niina Kesti ja Jani Koskela

Sisäilmapajan 10-juhlapajaa vietettiin Kuopiossa 14.-15.11.2018.

Pajassa kuultiin perinteiset ministeriöiden ajankohtaiset kuulumiset ja katsaus uusiin avauksiin.

Teemaan sisältyi myös käyttäjän näkökulmaa ja sisäilmaongelmien ratkaisemisen haasteellisuutta.

Suomen Homesiivousliitto ry oli kertomassa ongelmien ratkaisemisesta homesiivousten osalta sekä tuomassa lisätietoa alan auktorisoiduista homesiivousyrityksistä.